Harley Davidson XR 1200 Trophy Replica – motocykl został stworzony przez firmę Harley-Davidson specjalnie z myślą o europejskich klientach i naszych krętych drogach. Motocykl ma wyjątkowy styl zainspirowany charakterem legendarnego Harley-Davidson XR750 – motocykla, który ma na swoim koncie najwięcej wygranych wyścigów w historii sportu motocyklowego.
Harley-Davidson w specjalnej wersji Trophy Replica otrzymał nowy układ wydechowy od firmy Termignoni. Zmienione zostały także tarcze hamulcowe. Z tyłu pojawił się amortyzator od Öhlinsa. Sercem XR-a pozostaje 1202-cm3 silnik w układzie V, który generuje 100 Nm przy 3700 obr/min.
Dodatkowo włoscy konstruktorzy dołożyli kilka karbonowych dodatków oraz grafikę, oczywiście z numerem jeden, pod siedzeniem pasażera. Trophy Replica kosztuje o 2200 euro więcej, niż standardowa wersja XR 1200.
Cena XR1200 na rynek Polski została ustalona na 43 490 PLN brutto.
Cechy XR1200
Styl i ergonomia
- stylistyka i wykończenie zaczerpnięte z legendarnego modelu wyścigowego XR750
- szeroka, czarna kierownica. Podkreśla wyścigowy rodowód i ułatwia prowadzenie
- lekko cofnięte, sportowe podnóżki
- wysokość siodła 774,7 mm (741,7 mm przy kierowcy o wadze 81,7 kg)
- ergonomia zaprojektowana specjalnie pod średniego wzrostu europejskiego motocyklistę
- w standardzie siedzenie i podnóżki dla pasażera
Napęd
- wysoko wydajny silnik o pojemności 1200 cm3, lakierowany proszkowo w kolorze srebrnym, elastycznie mocowany w ramie
- wtrysk paliwa (ESPFI) i elektronicznie regulowany przepływ powietrza
- satynowy, donośny wydech 2-1-2 typu ?Straight shot ?
- głowice cylindrów chłodzone olejem
Koła, opony i hamulce
- wyjątkowe lekkie koła z pełnego odlewu, wzorowane na tych rodem z toru wyścigowego
- wydajne, czterotłoczkowe hamulce Nissin? na podwójnych tarczach o średnicy 292 mm
- specjalnie zaprojektowane opony Dunlop? Qualifier (przód 120/70ZR18, tył 180/55ZR17)
- sportowe zawieszenie Showa? z odwróconym przednim widelcem o średnicy rur 43 mm
Inne właściwości
- oryginalne nowe wskaźniki z dużym białym obrotomierzem i cyfrowym wskaźnikiem prędkości
- aluminiowy, ?lotniczy? wlew paliwa
- system zabezpieczeń typu „hands-free”
- światła awaryjne włączane kierunkowskazami