Awaria układu zasilania silnika spędza sen z powiek wszystkim zmotoryzowanym. Pompa wysokiego ciśnienia, popularnie zwana pompą wtryskową jest jednym z niezbędnych elementów całego układu zaopatrującego auto w energię. Co zrobić, gdy pojawia się problem?
Kiedy nam samym coś dolega i nie jesteśmy w stanie prawidłowo funkcjonować, by podjąć się jakiegokolwiek procesu leczenia, należy zacząć od przeprowadzenia bardzo szczegółowej i dogłębnej analizy tego, jakie podłoże i objawy ma nasza choroba. Kiedy mamy podwyższoną temperaturę, a nasz nos zamienia się w kran z rozkręconym „kurkiem” najprawdopodobniej dorwało nas kilkudniowe przeziębienie. Musimy jednak pamiętać, że nie leczone przeziębienie może ewaluować w grypę, która może prowadzić do dużo poważniejszych powikłań i”unieruchomić” nas na dłuższy czas. Co w takiej sytuacji należy zrobić? Odpowiedź jest oczywista – udać się do lekarza. A czego możemy dokonać, w trosce o dobro układu zasilania w naszym aucie? Tego samego ? diagnoza przeprowadzona przez fachowców w dziedzinie naprawy pomp i wtryskiwaczy, dysponującego odpowiednimi narzędziami i materiałami będzie bardziej trafnym rozwiązaniem, niż wybiórcze i nieumiejętne stosowanie suplementów.
Działanie „na własną rękę” w obrębie tak detalicznego i istotnego elementu układu jest niezwykle ryzykowne. Duże, renomowane firmy posiadają własne autoryzowane serwisy regenerujące wtryskiwacze i pompy wtryskowe w całym kraju. Przykładem renomowanego serwisu jest Pracownia ASO Bosch Service. Świadczą swoje usługi na najwyższym poziomie. Fachowcy pracujący w tego typu serwisach, w pracy nad usprawnieniem wtryskiwaczy korzystają z wyspecjalizowanych narzędzi, mających na celu przywrócenie wtryskiwaczom parametrów odpowiadających fabrycznie nowej części. Jedno z narzędzi, z którego nie uda się skorzystać podczas samodzielnej naprawy to stół probierczy, będący w stanie dokonać szczegółowego pomiaru wydajności wtryskiwacza, podczas jego realnej pracy.
Jeżeli jednak znasz się na naprawie sprzętu samochodowego, możesz samodzielnie dokonać wstępnej diagnozy usterki. Jedną z przyczyn niesprawności silnika jest np. obecność powietrza w układzie wysokiego ciśnienia, wszelakie uszkodzenia pompy wtryskowej, które prowizorycznie można zniwelować poprzez zewnętrzne doprowadzenie paliwa do układu. Innymi przyczynami usterki jest deregulacja miernika paliwa, decydującego o tym, jakie jednostki cieczy wprowadzane są do układu. Do dysfunkcji sprawności układu w obrębie wtryskiwacza paliwa może doprowadzić również obecność różnego rodzaju opiłków.
Sprawnie działający, dobrej klasy wtryskiwacz paliwa to korzyść nie tylko dla samego kierowcy, wynikająca z komfortu ugruntowanego świadomością tego, iż żadna nagła awaria związana z usterką układu zasilania im nie grozi. Sprawnie działający wtryskiwacz paliwa zmniejsza ilość toksycznych dla środowiska spalin.