Większość kierowców stara się dbać o swoje samochody. Regularnie przeprowadza ich konserwację, sprawdza stan techniczny, uzupełnia niezbędne oleje i inne płyny. Jednak nawet w takim przypadku- pomijając już fakt, że ktoś może w ogóle nie interesować się stanem swojego pojazdu- może dojść do awarii jakiejś części. Jedną z nich, narażoną na uszkodzenie jest turbosprężarka.
Część ta składa się z dwóch elementów osadzonych na wspólnym wale: turbiny napędzanej gazami wylotowymi z silnika i sprężarki napędzanej właśnie przez turbinę, sprężającej powietrze zanim zostanie ono doprowadzone do silnika.
Z jakiego powodu może dojść do awarii turbosprężarki? Najczęstszymi uszkodzeniami są te spowodowane przez ciała obce, które dostały się do turbiny, wynikające z zanieczyszczenia lub zużycia oleju, bądź też przez zbyt wysoką temperaturę spalin.
W jaki więc sposób szybko i tanio (bo chyba przecież na tym najbardziej zależy każdemu kierowcy oddającemu samochód do serwisu), zregenerować turbosprężarkę? Najlepiej zaufać specjalistom, chociażby firmie TURBOREG Kapinos Andrzej z Chrząstowa. Działa ona na rynku już ponad dziesięć lat. Pozwoliło to jej na zdobycie ogromnej wiedzy i doświadczenia w kwestii regeneracji zarówno turbosprężarek, jak i maglownic oraz kolumn kierowniczych wszystkich marek samochodów (europejskich i japońskich), osobowych i dostawczych.
Jak więc wygląda proces regeneracji tej maszyny? Można wymienić kilka kolejnych, podstawowych kroków. Pierwszy z nich polega na ogólnym obejrzeniu uszkodzonej turbosprężarki. Drugi jest już bardziej złożony i obejmuje całkowite jej rozmontowanie. Wszystkie elementy są dokładnie myte i szkiełkowane. Krok ten umożliwia przeprowadzenie dokładnej analizy i ocenienie, z jakiego powodu maszyna została uszkodzona: ciało obce, zużyty olej czy też jeszcze jakaś inna przyczyna, a które części nadają się do dalszej pracy. Trzeci krok polega na wymianie uszkodzonych elementów. Aby później urządzenie to działało bez zarzutu, wykorzystywane są oczywiście części zastępcze cechujące się najwyższą jakością. Czwarty etap regeneracji to zamontowanie i doważenie rdzenia turbiny w obrotach, które sięgają nawet dwustu tysięcy na minutę. W tym celu wykorzystuje się oczywiście specjalistyczne maszyny. Dzięki temu procesowi możliwe jest między innymi sprawdzenie szczelności rdzenia. Po zakończeniu doważania tego elementu, turbina jest składana w całość. Ostatni, piąty krok, polega na ostatecznym przetestowaniu parametrów pracy kompletnej już turbosprężarki. Aby było to dobrze wykonane, do sprawdzenia używa się nowoczesnej maszyny TurboTest. Testuje ona przepływ powietrza przez turbosprężarkę wraz z pracą zmiennej geometrii. Po zakończeniu tego kroku, część ta jest już gotowa do zamontowania w samochodzie.
Gdy za regenerację turbosprężarki odpowiada profesjonalna i doświadczona firma – taka jak TURBOREG – wykorzystująca do pracy specjalistyczne narzędzia i maszyny, proces ten z całą pewnością wykonany będzie nie tylko szybko i tanio, ale też dokładnie i solidnie: zregenerowany element będzie służył jeszcze przez długi czas.