Porsche 718 miłośnikom motoryzacji znane jest raczej jako Porsche Cayman albo Porsche Boxster. Dlaczego? Ponieważ pierwotnie 718 to były dwa różne samochody. Produkowano je kolejno od 2006 i od 1996 roku, a w 2016 roku oba przeszły gruntowną modernizację i od tamtego momentu są sprzedawane jako 718 Cayman oraz 718 Boxster. Co je wyróżnia?
Skąd się wzięło Porsche 718? Jak powiedzieliśmy we wstępie, początkowo były to dwa różne modele. Pierwszy z nich, Porsche Boxster, produkowano od 1996 roku. Przez 20 lat stworzono trzy generacje tego sportowego auta klasy kompaktowej. Drugi, czyli Porsche Cayman, zaprezentowano po raz pierwszy w 2005 roku, ale sprzedawano od 2006 roku. W ciągu 10 lat powstały dwie generacje, z czego nazwę drugiej, już po liftingu, postanowiono zmienić na 718 Cayman.
Dlaczego marka zdecydowała się na taki krok? Żeby pod jedną nazwą połączyć wyścigowego ducha legendarnej 718 z cechami aut sportowych przyszłości. Warto bowiem pamiętać, że klasyczne Porsche 718 powstało w 1957 roku jako wyścigówka i z powodzeniem startowało m.in. w zawodach 12 Hours of Sebring, Targa Florio czy Le Mans.
Obecnie każdy salon Porsche w Polsce oferuje swoim klientom Porsche 718 Cayman i 718 Boxster w kilku różnych odmianach. Jakich?
718 Style Edition
Poza klasycznymi wersjami nazywanymi po prostu 718 Cayman i 718 Boxster dostępne są m.in. odmiany Style Edition.
Zarówno Cayman, jak i Boxster Style Edition mają po 300 KM mocy i prędkość maksymalną wynoszącą 275 km/h. Auta rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 5,1 s. Spośród innych wersji wyróżniają je zestawy charakterystycznych naklejek dekoracyjnych umieszczanych na przedniej klapie i po bokach oraz nietypowe kolory nadwozia – w tym różowy Ruby Star Neo.
Ile trzeba zapłacić za te modele? Od 332 000 zł.
718 S
Samochody Porsche Cayman i Boxster sprzedawane są również w wersji S. Tu mówimy już o zdecydowanym wzroście mocy – do 350 KM, nieco większej prędkości maksymalnej -285 km/h oraz przyspieszeniu 4,6 s do setki.
Razem z osiągami rośnie także cena. 718 Cayman S kosztuje od 377 000 zł w górę.
718 GTS 4.0
Salon Porsche w Łodzi, Krakowie czy Warszawie oferuje również 718 w wersji GTS 4.0. Już sama nazwa sugeruje, że możemy się spodziewać jeszcze lepszych osiągów i rzeczywiście tak jest. GTS 4.0 to 400 KM, dzięki którym samochód osiąga prędkość maksymalną 293 km/h i rozpędza się do 100 km/h w 4,5 s.
Ile trzeba zapłacić, żeby poczuć taką moc? 445 000 zł i więcej.
Różnice pomiędzy 718 Cayman a Boxster
Skoro samochody obecnie mają takie same osiągi i ceny, co je różni oprócz nazwy? Jedna istotna kwestia – Caymany są dostępne wyłącznie z pełnym dachem, a Boxstery ze składanym. Jeśli zatem chce się jeździć kabrioletem, należy wybrać którąś z wersji Boxstera.
Uwaga – warto pamiętać, że każde Porsche można dowolnie personalizować. Korzystając z konfiguratora, da się dostosować do własnych preferencji m.in. kolor nadwozia, rodzaj i lakierowanie obręczy, kolory i materiały wnętrza, fotele, oświetlenie itp.
Gdzie kupić samochody Porsche w Łodzi? 718 w różnych odmianach oferuje Porsche Centrum w Łodzi: https://dealer.porsche.com/pl/lodz/pl-PL