Zacznijmy może od tego, jaką funkcję spełnia turbosprężarka pod maską naszego auta. Mówiąc bardzo ogólnie, jest to jedna z części motoru napędzającego nasz samochód, która znajduje się w układzie turbo. Na skutek generowanych przez nią wysokich obrotów, znacząco wspomaga ona proces doprowadzania chłodnego powietrza do silnika (do komór spalania), a także odprowadzania spalin.
Cały ten zabieg wiąże się docelowo z poprawą osiągów samochodu, nie zwiększając przy tym jego zapotrzebowania na paliwo. Ta bardzo zręczna konstrukcja, w swej naturze zapewnia efektywne użytkowanie pojazdu i wiąże się ponadto z niewielkim kosztem dzięki zachodzącym w niej procesów. Co jednak kiedy awarii ulegnie właśnie ta przyjazna nam część silnika?
Regeneracja turbiny
Proces regeneracji w przypadku turbosprężarki nie jest prosty, choć bardzo łatwo go wyjaśnić. Zależnie od awarii wymagane są różne zabiegi jak i ich intensywność. Zaczynając od samej tylko obudowy. Standardowym zabiegiem jest w jej przypadku czyszczenie. By usunąć nagromadzone zabrudzenia pierwszym krokiem do ich usunięcia jest piaskowanie ? efekt tego procesu jest jednak niezbyt zadowalający jeśli chodzi o estetykę, gdyż powierzchnia piaskowana staje się matowa. Następnym zabiegiem jakiemu poddaje się więc obudowę turbosprężarki jest oczyszczanie za pomocą np. szklanych mikro-kulek. Efektem takiego działania jest nadanie obudowie połysku oraz osiągnięcie przez to pożądanego wyniku wizualnego.
Jeśli chodzi o esencje regeneracji turbosprężarki, uznaje się za nią naprawę elementów, które w czasie użytkowania zużyły się lub przestały poprawnie działać np. uszczelki, pierścienie. Bardzo ważną czynnością w tym przypadku jest również użycie wyważarki, w celu sprawdzenia wirnika. Za jej pomocą, w sztucznie generowanych warunkach testuje się zgodność pracy turbosprężarki z przyjętymi normami, a w przypadku nie stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu jej wirnika, ta część nie podlega wymianie.
W momencie następującym po zdiagnozowaniu oraz wymianie lub regeneracji odpowiednich części, gotowy podzespół silnika ponownie składa się, szczególną troską i uwagą obdarzając szczelność całego układu. Następnie mechanizm łączy się z obudową i za pomocą symulowanego użytkowania ostatecznie weryfikuje działanie turbosprężarki. Jeśli na tym etapie nie wystąpią żadne nieprawidłowości, jest ona na dobrej drodze do powrócenia pod maskę naszego auta.
To zadanie dla prawdziwego specjalisty
Regeneracja turbosprężarki to niewątpliwie spory wydatek dla naszego budżetu, nie może się on równać jednak z kosztem nowego podzespołu. Różnice w cenie jakie je dzielą sięgają często kilku tysięcy złotych, z wyraźną korzyścią dla produktu poddawanego odnowie. Nie tylko cena powinna być jednak w tym przypadku wyznacznikiem. Ważne jest by warsztat, któremu to zlecamy potrafił efektywnie spełnić nasze oczekiwania. Fachowa regeneracja to kusząca opcją reanimacji sprawności turbosprężarki. Na szczęście w naszym kraju są serwisy, które bez większych problemów wykonają dla nas tą usługę, a przy okazji pewnie i wiele innych.
W województwie łódzkim taką opinią fachowca wśród swoich klientów cieszy się AS-MOT TURBOSPRĘŻARKI, którzy nie spoczywając na laurach, cały czas starają się poszerzać swoją ofertę usługową w tym już także o profesjonalną diagnostykę i regeneracje turbosprężarek. Stosując oryginalne części markowych producentów (np. GARRETT – HOLSET – SCHWITZER MHI – TOYOTA ? HITACHI) oraz co ważne udzielając gwarancji na wykonywaną przez siebie pracę ? bez limitu kilometrów ? są w stanie przywrócić sprawność niemal każdej turbosprężarce. Profesjonalne narzędzia jakich używa firma AS-MOT TURBOSPRĘŻARKI zapewniają ich usługom bardzo wysoka jakość. Dodatkowo na terenie Łodzi otrzymujemy gwarancję regeneracji w zaledwie jeden dzień. Jeśli więc zaufać specjaliście, to może być jedna naszych z lepszych inwestycji.