Nowa linia Transporterów
Firmy świadczące usługi przewozowe prześcigają się w oferowaniu coraz niższych cen za transport osób i towarów. O ile przesłanie paczki, palety czy skrzyni dla nadawcy zazwyczaj kończy się w momencie przekazania jej kurierowi, o tyle pasażer wymaga większego komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy. Jednym z rozwiązań na miarę XXI wieku staje się nowy Volkswagen Transporter, który łączy w sobie elegancką linię, moc pozwalającą na bezpieczne wyprzedzanie oraz jazdę pod górę, a także sporo miejsca, które tak istotne jest z punktu widzenia pasażera i jego wygody.
Wersje silników
VW Transporter dostępny jest w wielu różnych wersjach zarówno silnikowych, jak i wyposażeniowych i o konkretnym przeznaczeniu. Jeśli chodzi o motor, Transporter posiada w swej ofercie cztery silniki diesla o mocach od 84 do aż 204 koni mechanicznych, które pozwolą na bezproblemową jazdę w pełni załadowanym pojazdem, pozostając przy tym zrywnym i elastycznym. W wersjach benzynowych możliwości jest mniej, ponieważ dostępne są jedynie opcje 150 i 204 koni mechanicznych. Ciekawostką jest, że wszystkie modele zostały domyślnie wyposażone w funkcję Start&Stop, przez co nowy Volkswagen Transporter jest nie tylko bezpieczny dla środowiska (za sprawą spełniania norm emisji spalin), ale również ekonomiczny podczas dłuższych oczekiwań na zmianę świateł sygnalizacji drogowej.
Nadwozie i możliwości
Transporter możliwy jest do wyboru z pięcio- lub sześciostopniową skrzynią biegów sterowaną manualnie lub siedmiobiegową skrzynią półautomatyczną, które to napędzają wyłącznie przednią oś. Zależnie od wersji pomieścić od dwóch osób, pozostawiając ogromną przestrzeń ładunkową, aż po dwunastu pasażerów, zmieniając się w busa transferowego. Niezależnie od wyboru jego masa własna nie przekracza 2,5 tony, a wymiary pozostają niemal identyczne.
Estetyka i wykorzystane technologie
VW Transporter stopniowo wypiera starszy model, jednak linia nadwozia – mimo unowocześnienia i bardziej designerskiego podejścia – w dalszym ciągu nie zmieniła się znacznie, przez co nowy Volkswagen jest łatwy do rozpoznania na drodze, a główne zmiany znajdują się pod maską i wewnątrz karoserii. Dodatkowo obecny Transporter naszpikowany jest elektroniką i nie dziwi już obecność takich systemów jak ABP czy ESP, ale zaobserwować można również zaimplementowanie lampy LED, kamerę cofania z sensorami, a także dość egzotyczną jeszcze nowość w postaci adaptacyjnego tempomatu, który nie tylko utrzymuje zadaną prędkość, ale też sam uczy się odległości do poprzedzającego pojazdu, dzięki czemu dostosowuje bezpieczną prędkość pozwalającą skutecznie zahamować w przypadku nagłej i awaryjnej sytuacji.
Nowy Volkswagen Transporter dla firm stanowi bezkompromisowe rozwiązanie w przypadku dowolnego przeznaczenia – zarówno sprawdzi się jako przewóz towarów dzięki pojemności sięgającej 9.3m3, jak i w wersji dostosowanej do transportu osób. Bezpieczeństwo drogowe gwarantuje udoskonalona konstrukcja pojazdu oraz wysokie normy, które Volkswagen musiał spełnić, by wypuścić pojazd na rynek.