Konsumenci są coraz bardziej wymagający. Liczą nie tylko na konkurencyjne ceny i jakość, lecz również na estetyczne opakowania, wygodę użytkowania i skuteczność działania. Do tej pory sieci handlowe, chcąc trafiać do szerszego grona konsumentów, stawiały na coraz szerszą liczbę oferowanych produktów, nie tylko tych znanych na rynku. Klienci lubią marki, którym ufają i niegdyś widząc marki własne, nieznane, nowe na rynku, utożsamiali je z niską jakością. Dziś ta tendencja się zmieniła, a private label doczekał się uznania wśród konsumentów.
Spis treści
Private label na przykładzie chemii technicznej i motoryzacyjnej
Produkty marki własnej są doceniane w dużej mierze w branżach chemii technicznej i motoryzacyjnej. Tutaj bowiem private label to gwarancja zupełnie nowej jakości, wygodnych opakowań, najczęściej w postaci aerozolu, a także równie ważne przywiązanie do unikalnych produktów.
Czym jest private label i jakie przynosi korzyści?
Private label to wprowadzenie na rynek produktów powstałych w wyniku pracy innego podmiotu gospodarczego, lecz dodając do tego własną markę.
W przypadku wspomnianych branż popularnością cieszy się aerozol private label, czyli połączenie lubianej marki własnej wraz z wygodną postacią produktu do stosowania.
Wprowadzenie na rynek produktów, które już zostały wyprodukowane, przygotowane z zachowaniem odpowiednich standardów, jakości i z uwagą skierowaną na ich skład, to sposób na poszerzenie grona zadowolonych klientów. Gdy na to wszystko składa się coraz bardziej rozpoznawalna i doceniana marka własna, można liczyć na stworzenie ciekawego, indywidualnego dla danej firmy, portfolio produktów.
W private label odchodzi problem pośrednictwa. Największą korzyścią jest za to optymalizacja kosztów, możliwość samodzielnego zadecydowania o formach handlu, promocji i marketingu. Do rąk firmy trafia gotowy produkt, pod własną marką. Oferta wzbogaca się o artykuły przetestowane, dokładnie odpowiadające oczekiwaniom i wymaganiom klienta-firmy.
Przebieg procesu tworzenia chemii pod własną marką
Proces prowadzący do stworzenia chemii w aerozolach, która będzie użytkowana w branży motoryzacyjnej, rozpoczyna się od pomysłu. To jeden z najważniejszych kroków, bo stanowi fundament dla powstania konkurencyjnego produktu.
Pomysł jest weryfikowany, aby móc go udoskonalić lub zmodyfikować w razie potrzeby. Na tym etapie proponowany jest również skład chemiczny finalnego produktu. W następnym kroku powstają próbki, dzięki którym można zbadać skuteczność działania, cechy własne, wytrzymałość i odporność na rozmaite czynniki.
Pozytywnie ocenione próbki, po akceptacji, pozwalają na rozpoczęcie właściwego procesu produkcji. Nad wszystkim czuwają specjaliści, aby każdy etap ? zarówno praca nad pomysłem, nabijanie aerozoli, jak i oklejanie etykietą ? zakończył się powodzeniem, a koszty nie okazały się przykrą niespodzianką.
Private label to nie tylko optymalizacja kosztów, ale i miejsce na innowacyjność, która wygrywa w starciu ze znaną konkurencją.