Ten model jest wyjątkowo zręcznym kompromisem pomiędzy motocyklem sportowym a dynamicznym turystykiem umożliwiającym względnie komfortowe podróżowanie na dłuższych dystansach. Jednym słowem ? daleko i szybko.
Stylistyka nadwozia została podporządkowana dwóm wiodącym założeniom: uzyskanie optymalnej pozycji za kierownicą tak podczas ostrej jazdy sportowej jak i turystycznej włóczęgi.
Jasno i czytelnie przeznaczenie maszyny określa konstrukcja kolumny oraz samo osadzenie kierownicy. O ile siedzenie pasażera tchnie surowym, oszczędnym stylem o tyle w przypadku kierowcy zastosowano modyfikacje ukierunkowane na podniesienie komfortu. Przede wszystkim samo siedzisko zlokalizowano wyżej zapewniając tym samym lepsze wyczucie środka ciężkości, a także poprawiając wygodę. Wnęki w konstrukcji zbiornika pozwalają na precyzyjne sterowanie motocyklem za pomocą kolan, wyjątkowo przydatne podczas szybszej jazdy.
Najbardziej charakterystycznym punktem motocykla jest owiewka. Rozpoczynając od przodu tworzy agresywny dziób ozdobiony nowoczesną optyką oświetlenia i zamknięty maleńką szybą chroniącą kokpit. Rozcinający opory powietrza klin zamyka boczne powierzchnie motocykla płytkimi deflektorami, a od dołu chroni silnik solidną konstrukcją pługa.
Tył motocykla to design typowo sportowej maszyny. Płaski nawis z tylnym siedziskiem ?lewituje? nad masywnym przedłużeniem siedzenia kierowcy. Całość osadzono na centralnym amortyzatorze zamontowanym równolegle do ukosu sportowego tłumika.
Silnik to jednocylindrowy, chłodzony powietrzem czterosuw o pojemności 199ccm i mocy rzędu 15KM. Siedemnasto calowe koła aluminiowe postawiono na ogumieniu typowo szosowym uwzględniając użytkowe przeznaczenie pojazdu. Dwa zespoły tarczowych hamulców przy stosunkowo niewielkiej mocy i maleńkiej masie własnej wydają się aż nadto spełniać wymagania stawiane tej klasie motocykli.
Junak S200
Poprzedni artykuł
Junak 123
Następny artykuł