Estetyczny, funkcjonalny i tani motocykl o typowo uniwersalnym przeznaczeniu. Na ile pojemność 320ccm można zakwalifikować do kategorii motocykli turystycznych, na tyle ten model idealnie wpisuje się w oczekiwania zwolenników dłuższych wypadów. Duży, z wygodną kanapą ? zarówno dla kierowcy jaki i pasażera ? oraz bagażnikiem służącym za podstawę do mocowania kufra. Jednostka jest stabilna i dobrze wyważona. Budowa motocykla gwarantuje kierowcy wygodną pozycję za sterami. Zestaw wskaźników sportowo-oszczędny, ale czytelny i zapewniający dostęp do podstawowych informacji.
Junak M-20 jest motocyklem naprawdę dużym. Uwzględniając ogólne gabaryty, a zwłaszcza wysokość na jakiej zamontowano siedzisko, pojazd adresowany jest do motocyklistów wyższych i potężniejszych. Dzięki temu, że środek ciężkości zlokalizowano dość wysoko, M-20 doskonale sprawdza się w ruchu miejskim – jest wystarczająco zwrotny i dynamiczny, aby radzić sobie podczas wyprzedzania i manewrów w korkach. Ta mocna i szybka maszyna tak samo dobrze poradzi sobie podczas kilkudniowej wycieczki, jak szybkiego przelotu przez miasto w godzinach szczytu.
M-20 to typowy przedstawiciel kategorii naked. Surowa, klasyczna linia zawieszona pomiędzy wymogami stawianymi motocyklom typowo użytkowym , a maszynom o charakterze półsportowym.
Zespół napędowy to czterosuwowa rzędówka o pojemności 320ccm ? identyczna jak w modelu M-16. Dwa cylindry, cztery zawory, chłodzenie cieczą. Zasilanie układem wtryskowym EFI firmy Delphi dozorowanym przez układ sond lambda.
Skrzynia pięciostopniowa, manualna ? niezawodna, cicha i precyzyjna. Biegi krótkie, agresywne, przy wysokim zakresie obrotów wręcz ?prowokują? do szybkiej zmiany. Wchodzą idealnie, płynnie i cichutko.
To co urzeka w tym motocyklu, to oszczędność formy i surowy design. Walory użytkowe i możliwości najlepiej sprawdzić samemu? na trasie.