Każdy kierowca chciałby, aby jego samochód zawsze prezentował się należycie. Pewnie niejednemu z nas zdarzyło się widzieć na ulicy samochód pokryty warstewką zanieczyszczeń, na której jakiś figlarny przechodzień zostawił palcem napis „brudas”. Bez względu na markę i rok produkcji, czyste i lśniące auto dobrze świadczy o właścicielu. Udając się na spotkanie rodzinne, biznesowe czy też podczas codziennej miejskiej jazdy, samochód będzie naszą wizytówką.
Od wielu lat w naszym kraju zdążyły dobrze zadomowić się myjnie samochodowe, zarówno te ręczne jak i automatyczne, jednak dbanie o czystość pojazdu to zdecydowanie za mało. Karoseria naszego auta co jakiś czas powinna być poddawana mniej lub bardziej gruntownym zabiegom konserwacyjnym w zależności od stanu powłoki lakierniczej. Zarówno nadwozie, jak i podwozie samochodu, cały rok wystawione są na działanie agresywnych czynników powodujących korozję takich jak woda, mróz, sól używana przez drogowców, zanieczyszczenia, promienie UV i drobne uszkodzenia mechaniczne. Właściwie przeprowadzona renowacja wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi, aby efekt był zadowalający nie tylko wizualnie, ale miał rzeczywiście dobroczynny wpływ na nadwozie auta. Profesjonalny sprzęt przeznaczony do konserwacji karoserii prezentowany jest na polishstyl.com.pl. Renowację lakieru dobrze jest wykonywać przynajmniej raz w roku, po zimie. Przed polerowaniem karoseria musi być dokładnie umyta i osuszona. W przypadku nadwozia, którego powłoka jest już mocno zniszczona, można użyć wodnego papieru ściernego, aby wyrównać powierzchnię lakieru.
Dodatkowo karoserię przetrzeć można specjalną glinką lakierniczą, co pozwoli usunąć najdrobniejsze zabrudzenia. Kiedy powierzchnię karoserii mamy już przygotowaną, możemy przejść do fazy polerowania, której należy poświęcić szczególną uwagę, jeżeli jeszcze nie nabyliśmy odpowiedniej wprawy. Do polerowania używamy gąbek polerskich lub wełnianych krążków. Najlepsze będą gąbki polerskie z polishstyl.com.pl. Na tym etapie renowacji past i gąbek używamy stopniowo ze względu na ich granulację, od największej do najdrobniejszej, gdyż wówczas uzyskamy najlepszy efekt wizualny. Powierzchnię nadwozia możemy polerować ręcznie lub mechanicznie. Zabieg ten prawidłowo przeprowadzony przy pomocy polerki elektrycznej gwarantuje o wiele lepszy rezultat.
Mechaniczne polerki są dwojakiego rodzaju: obrotowe i orbitalne. Polerki orbitalne (mimośrodkowe) będą łatwiejsze w obsłudze dla mniej doświadczonych użytkowników, a to dlatego, że oprócz podstawowego ruchu obrotowego wykonują one jeszcze łagodne, oscylujące ruchy po elipsie, dzięki czemu trudniej jest uszkodzić lakier nieopacznie przytrzymując głowicę urządzenia zbyt długo w jednym miejscu. Każda polerka powinna posiadać regulację szybkości obrotów. Po wypolerowaniu dokładnie myjemy i osuszamy auto usuwając resztki pyłu jaki mógł pozostać na karoserii. Na koniec, również przy użyciu specjalnych gąbek lub futra polerskiego rozprowadzamy wosk bądź mleczko, aby uzyskać ostateczny wysoki połysk. Dodatkowo czynność ta pozwoli ostatecznie zniwelować najdrobniejsze zarysowania i hologramy. Dzięki właściwie przeprowadzonej renowacji, nasz samochód będzie wyglądał olśniewająco, bez względu na to ile lat nam już służy.