Honda CRF450R
- Nowy, lżejszy, mocniejszy, czterosuwowy silnik z 4 zaworami i rozrządem Unicam, z nowym układem automatycznej dekompresji połączonym z wałkiem rozrządu, nowymi cieńszymi ściankami odlewu skrzyni korbowej.
- Bezakumulatorowy wtrysk paliwa PGM-FI dostosuje idealny skład mieszanki do istniejących warunków atmosferycznych (np. wysokość nad poziom morza) gwarantują optymalne osiągi.
- Moduł zapłonowy ECM umożliwia użytkownikowi modyfikację map pracy silnika.
- Nowy wskaźnik wtrysku paliwa pozwalający skontrolować stan przed uruchomieniem silnika.
- Obniżone zużycie paliwa.
- Nowy tylny amortyzator KYB.
- Nowy, powiększony (48mm) widelec KYB.
- Długi tylny wahacz i szeroka opona zapewniają lepszą przyczepność i skuteczniejsze przyspieszanie.
- Nowy amortyzator skrętu (HPSD) o zmienionej, bardziej liniowej charakterystyce tłumienia współpracujący z nowym widelcem przednim.
- Nowy, lżejszy i wytrzymalszy odlew ramy piątej generacji zajmujący mniej miejsca.
- Nowa ergonomia (Revolutionary Ergonomics Design) pozwala na zajęcie lepszej, wygodniejszej pozycji na motocyklu.
- Nowy układ wydechowy zapewnia obniżenie środka ciężkości, poprawiając centralizację masy.
- Duże tarcze hamulcowe o średnicy 240 mm
- Nowe manetki z długimi stożkowymi osłonami.
- Płynna praca sprzęgła ułatwia precyzję kierowania i zmniejsza zmęczenie.
- Niskie położenie środka ciężkości i centralizacja masy pozwoliły uzyskać poczucie dobrze kontrolowanej jazdy, ułatwiając wykonywanie skoków i manewrów w powietrzu.