Samochody Ford Focus III generacji z silnikiem benzynowym, a także modele diesla są jednymi z najchętniej wybieranych aut używanych w swojej klasie. To samochody ekonomiczne, mało awaryjne, które świetnie się prowadzi. Warto jednak zastanowić się, który model silnika będzie tutaj najlepszym rozwiązaniem.
Spis treści
Ford Focus ? za co kochamy to auto?
Ford Focus IV jest jednym z chętniej kupowanych nowych samochodów. Z kolei Ford Focus II i III to jedne z najpopularniejszych samochodów używanych. Obecnie na rynku największą popularnością cieszy się Ford Focus trzeciej generacji, a więc produkowany w latach 2010-2018. Uznawany jest on za jeden z najlepszych samochodów kompaktowych w swojej klasie, dostępnych na rynku wtórnym. Te samochody osobowe uznawane są za świetne w prowadzeniu, o ciekawym designie, a także przemyślanym projekcie wnętrza. Plusem samochodu Ford Focus jest także to, że jest on ekonomiczny w utrzymaniu, rzadko ulega awariom. Nie jest to może najbardziej przestronne auto, ale dobrze trzyma się drogi i pewnie pokonuje zakręty. Do tego produkowane jest z wieloma silnikami, więc masz możliwość wyboru najbardziej odpowiadającego ci rozwiązania.
Ford Focus IV ? czy to się opłaca?
Ford Focus IV, czyli linia produkowana od 2018 roku to najnowsza propozycja marki, którą wyróżnia między innymi:
- atrakcyjna i nowoczesna stylistyka;
- praktyczny układ wnętrza;
- wiele mocy jednostek napędowych;
- bardzo dobre prowadzenie i komfort jazdy.
Najbardziej popularna jednostka napędowa Ecoboost posiadająca „podwójne” zmienne fazy rozrządu to wybór bardzo ekonomiczny, jeśli chodzi o utrzymanie samochodu i jego codzienną eksploatację. Dla wielu oczywiście liczą się także dodatki takie jak odpowiednie wspomaganie kierownicy, podgrzewane fotele, kamera cofania i wiele innych.
To jednak nie Focus czwartej generacji, a trzeciej wiedzie prym na rynku wtórnym. Ford Focus posiadający standardowe wyposażenie ma kilka wersji nadwoziowych ? bez problemu można kupić hatchback 5d, kombi czy sedana. Wśród tych opcji znajdziesz modele z ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi takimi jak wspomniany już EcoBoost. W sprzedaży są także prostsze konstrukcje jak 1.6 Ti-VCT. Popularnością cieszą się także niezawodne turbodiesle. Znaleźć możesz także wersje sportowe.
Ford Focus III ? jaki silnik?
Stan techniczny pojazdu to jedno z najważniejszych kryteriów wyboru samochodu używanego, warto zawsze sprawdzić komputer pokładowy. W przypadku Forda Focusa III warto jednak także nieco więcej uwagi poświęcić decyzji dotyczącej wersji silnika. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, to tylko jeden model nie posiada turbodoładowania i wtrysku bezpośredniego. To wersja podstawowa 1.6 Ti-VCT (wersje 85, 105 i 125 KM). Pozostałe rozwiązania to modele rozwijające silnik Ti-VCT. Masz to wyboru 1.6 EcoBoost (150/182 KM) oraz 1.0 EcoBoost (100/125/140 KM). Drugie rozwiązanie z 3-cylindrowym silnikiem cieszy się obecnie bardzo dużą popularnością. Trzeba jednak pamiętać, że oba modele zmagają się z problemem turbodziury, regularnie się przegrzewają, czasami niszcząc głowice. Jeśli więc zamiast podstawowego silnika, rozważasz EcoBoost, w przypadku samochodu używanego, upewnij się, że to egzemplarz z odpowiednio serwisowanym EcoBoostem lub po profesjonalnej naprawie głowicy.
Bardzo dobrymi opiniami cieszą się diesle: do wyboru masz 1.6 TDCi (95/105/115 KM) i 2.0 TDCi (115/140/150/163/185 KM). Optymalnym wyborem wydaje się pierwszy z nich. Samochody te są naprawdę mało awaryjne. Usterki dotyczą najczęściej filtrów cząstek stałych i osprzętu. Chodzi przede wszystkim o koła dwumasowe i turbosprężarki ze zmienną geometrią. Sprawdzając stan techniczny samochodu, warto o tym pamiętać.