Chcesz się cieszyć niezawodnym samochodem, na który w każdym momencie chcesz liczyć, niezależnie od długości podróży? Jeżeli tak, powinieneś regularnie go serwisować. Zarówno te małe, jak i większe naprawy, wpływają na ogólny stan samochodu, zapewniając ci poczucie bezpieczeństwa w każdej podróży.
Chcesz się cieszyć niezawodnym samochodem, na który w każdym momencie chcesz liczyć, niezależnie od długości podróży? Jeżeli tak, powinieneś regularnie go serwisować. Zarówno te małe, jak i większe naprawy, wpływają na ogólny stan samochodu, zapewniając ci poczucie bezpieczeństwa w każdej podróży.
Wymiana oleju – terminowa wymiana oleju na zalecany przez producenta (ważna jest klasa lepkości), przedłuża żywotność silnika, sprawia że jazda jest płynniejsza, a spalanie mniejsza. Olej odpowiada nie tylko za smarowanie, ale również chłodzenie. Przepracowany olej, nie wymieniany przez długi czas, ma pogorszone parametry pracy, przez co silnik nie jest należycie chroniony. Olej w samochodach osobowych bezpiecznie wymieniać co roku lub co 15 tysięcy km, nawet wtedy, jeśli producent wydłuża ten czas o 2 razy.
Ciśnienie w oponach – na bezpieczeństwo w czasie jazdy i komfort prowadzenia samochodu, duży wpływ na ciśnienie w oponach. Należy je kontrolować przed każdą dłuższą podróżą oraz raz w miesiącu. Pamiętaj również o kontrolowaniu stanu opon. Bieżnik nie powinien być mniejszy niż ograniczniki, umieszczone na profilu opony. Zbyt niskie, ale i zbyt wysokie ciśnienie wpływa na pogorszenie przyczepności, przyspiesza zużycie opony i może wydłużać drogę hamowania.
Serwis klimatyzacji – coraz większa liczba samochodów jest wyposażona w klimatyzację. Aby działała ona sprawnie, a korzystanie z niej było dla nas bezpieczne, należy ją regularnie serwisować. W skład serwisu klimatyzacji wchodzi uzupełnienie brakującego czynnika chłodzącego (zwiększa to wydajność chłodzenia), test szczelności układu (czy czynnik nie wycieka przez nieszczelne przewody i układ nie traci ciśnienia), test sprężarki, a także odgrzybianie i ozonowanie wnętrza i przewodów wentylacyjnych.
Konserwacja uszczelek – częstokroć zapominamy o konserwacji uszczelek samochodowych. Jest to szczególnie ważne zimą, kiedy niskie temperatury mogą prowadzić do ich twardnienia, kruszenia się i deformacji. Konserwację uszczelek najlepiej wykonać przy pomocy silikonu w aerozolu lub nacierając je wazeliną. Chroni to również drzwi przed przymarzaniem do uszczelki.
Akumulator – akumulator, podobnie jak inne części samochodu, ulega zużyciu w ciągu całego okresu eksploatacji. Skrajnie niskie temperatury zimą, mogą ten proces przyspieszyć. Zadbaj o to, aby mieć zawsze naładowany i sprawny akumulator. W tym celu udaj się do warsztatu, który specjalnym urządzeniem wykona test i doradzi, czy akumulator jest sprawny, wymaga doładowania czy należy pomyśleć o zakupie nowego.
Zadbany i sprawny samochód znacząco nabiera na wartości. Regularnie go serwisując, zwiększasz swoje przyszłe zyski, płynące z jego późniejszej sprzedaży. A kiedy najbardziej opłaca się sprzedać samochód? To zależy od marki, modelu, a także pory roku.
Zima – sądzi się, że większość osób niechętnie kupuje auta zimą. Wynika to z trudniejszych warunków do przeprowadzenia oględzin, niechęci do wychodzenia z domu i ryzyka, że dopiero co kupiony samochód zostanie uszkodzony na śliskich drogach. To jednak nie oznacza, że auta nie są kupowane. Ten, kto znajdzie się w pilnej potrzebie wymiany samochodu, nie będzie z tym czekał do wiosny, a zawsze może odsprzedać do skupu samochodów. Można zaryzykować stwierdzenie, że sprzedając zimą samochód, będziesz miał mniejszą konkurencję, możliwość uzyskania lepszej ceny, ale również musisz się liczyć z dłuższym czasem sprzedaży.
Wiosna, lato, jesień – kiedy topnieją śniegi, pojawia się słońce i temperatury rosną, zaczyna się sezon na kupowanie samochodów. Co warto wiedzieć na ten temat? Przede wszystkim że nie będziesz jedynym, który ma na sprzedaż auto. Co zrobić, aby to właśnie u ciebie ktoś zechciał kupić samochód? Atrakcyjnie go zaprezentować, opisać jego wszystkie zalety (mające odzwierciedlenie w rzeczywistości), a także zaoferować cenę, która może być korzystna dla kupującego (cena nieco wyższa od rynkowej to często dobry sposób, aby przyciągnąć uwagę większej ilości osób).