Ducati Monster 1200 będzie napędzany silnikiem Testastretta 11° o pojemności 1198.4 ccm w wersji podstawowej moc będzie wynosiła 135 KM, a moment obrotowy – 117.8 Nm. Wersja S będzie o 10 KM mocniejsza i będzie miała 7 Nm momentu obrotowego więcej. Model 1200 będzie chłodzony cieczą.
Moc i moment będą przenoszone przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów z lekkim, mokrym sprzęgłem hydraulicznym. W zwykłej wersji Ducati Monster 1200 znajdziemy z przodu amortyzator Kayaba, a z tyłu – Sachs. Oba będą dawały możliwość pełnej regulacji zawieszenia. W wersji S z przodu i z tyłu znajdą się amortyzatory Öhlins. Wahacz to aluminiowa konstrukcja jednoramienna.
Za wyhamowanie Ducati Monster 1200 będą odpowiedzialne dwie tarcze o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski Brembo Monobloc M4-32, a z tyłu znajdzie się jedna tarcza o średnicy 245 mm i dwutłoczkowy zacisk. Wersja S otrzyma hamulce z Ducati Panigale. Z przodu znajdą się dwie tarcze o średnicy 330 mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo Monobloc M50, a z tyłu będzie jedna tarcza o średnicy 245 mm z dwutłoczkowym zaciskiem.
Waga na mokro będzie wynosiła 209 kilogramów. Pojemność zbiornika paliwa to 17,5 litra. Z pomocy elektronicznych możemy spodziewać się systemu ABS, Ducati Traction Control, Ride-by-Wire i Riding Modes. Wersja Ducati Monster 1200 S będzie dodatkowo wyposażona w carbonowy błotnik przedni.