Sprzedając katalizator spalin profesjonalnej firmie, masz pewność, że zostanie zutylizowany zgodnie z obowiązującym prawem, bez szkody dla środowiska. Ponadto możesz liczyć na rzetelną wycenę. Sprawdź, gdzie warto udać się ze zużytym katalizatorem.
Spis treści
Po czym poznać, ze katalizator jest zużyty?
Choć często producenci aut zarzekają się, że konwerter katalityczny wystarczy na całe życie pojazdu, to podobnie jak każda inna część samochodowa, on także ma określoną żywotność. Pierwsze objawy zużycia mogą pojawić się już po 50 tys. przejechanych kilometrów.
Najczęściej jednak katalizator należy wymienić, gdy przebieg auta wynosi od 100 do 150 tys. kilometrów. Po czym poznać, że wkład jest do wymiany? Najczęstsze objawy zużycia to: utrata dynamiki pojazdu, spadek mocy czy nierówna praca silnika.
Gdy zauważysz niepokojące oznaki, koniecznie udaj się do serwisu samochodowego. Jazda z zapchanym katalizatorem jest niebezpieczna i może prowadzić do uszkodzenia silnika. Niesprawny konwerter to również szkody dla środowiska, ponieważ wiele trujących substancji przedostaje się do atmosfery.
Co zrobić ze starym katalizatorem?
Po wymianie, możesz zastanawiać się nad tym, co zrobić ze zużytym katalizatorem. Pod żadnym pozorem nie można go wyrzucać do śmieci razem z odpadami zmieszanymi, ponieważ zawiera on niebezpieczne substancje.
Zużyte części samochodowe powinny być utylizowane przez profesjonalne firmy, które dbają o środowisko naturalne. Podobnie jest z konwerterem katalitycznym. Dlatego koniecznie przekaż go firmie zajmującej się recyklingiem katalizatorów.
Profesjonalna wycena katalizatora
Nawet niesprawny katalizator ma określoną wartość, dlatego nie musisz go oddawać za darmo. Wynika to głównie z faktu, że wkłady zawierają niewielkie ilości cennych metali szlachetnych takich jak: platyn, rod i pallad, a także materiały, które można poddać procesowi recyklingu.
Dzięki temu, za zepsuty katalizator możesz otrzymać od kilkuset do nawet tysiąca złota. Cena katalizatora zależy między innymi od stanu podzespołu, zawartości metali szlachetnych oraz marki pojazdu. O tym, ile wart jest wkład katalityczny, dowiesz się po dokonaniu szczegółowych oględzin.
Zapłata otrzymana za zużyty katalizator, częściowo zrekompensuje wydatki związane z wymianą i montażem nowego podzespołu. Warto więc skorzystać z takiego rozwiązania. Pamiętaj jednak, że tylko profesjonalne skupy, wyposażone w przyrządy pomiarowe i analityczne, mogą zapewnić rzetelną wycenę.
Wpływ na ekologię
Skorzystanie z usług specjalistycznego skupu to nie tylko sprytny sposób na podreperowanie domowego budżetu, ale również realne korzyści dla środowiska. Tego rodzaju punkty prowadzą działalności na podstawie specjalnych zezwoleń i przestrzegają restrykcyjnych przepisów środowiskowych.
Katalizator, który trafia do skupu, jest dokładnie sprawdzany, co pozwala maksymalnie wykorzystać wszystkie znajdujące się w nim części i materiały. Poszczególne frakcje zostają od siebie oddzielone i umieszczone w szczelnych pojemnikach. Dzięki temu żadne szkodliwe substancje nie przedostają się do gleby.
Ponadto każda transakcja jest rejestrowana w systemie, co ułatwia kontrolę i obrót materiałami wtórnymi. Dokładnie wiadomo, ile katalizatorów zostało kupionych i jak zostały zagospodarowane.
Sprawdź więcej na https://catalystrecycling.pl/skup-katalizatorow/.
Gdzie udać się ze zużytym katalizatorem?
Na rynku działa całkiem dużo firm zajmujących się skupem katalizatorów. Dlatego przed podjęciem decyzji, warto porównać oferty i wybrać skup, który proponuje najkorzystniejsze warunki.
Catalyst Recycling, dzięki wieloletniemu doświadczeniu, jest w stanie zaoferować najlepszą cenę za katalizator. Analiza dostarczanego katalizatora jest przeprowadzana na miejscu, przy użyciu specjalistycznych urządzeń. Posiadamy w pełni wyposażone laboratorium, a także nowoczesny park maszynowy.
Wszystkie prace odbywają się w dbałości o środowisko naturalne oraz przepisy BHP. Prowadzimy skup zarówno indywidualny, jak i hurtowy wszystkich rodzajów katalizatorów: metalowych, ceramicznych, a także filtrów cząsteczek stałych DPF i FAP.