Dla większości polskich kierowców zakupy części zamiennych to jeden z niechętnych obowiązków czynności eksploatacyjnych samochodu. Za każdym razem, gdy pojawi się jakaś usterka pędzimy po pracy do sklepu z częściami, gdzie w pośpiechu wybieramy przy pomocy sprzedawcy części zamienne do auta, by jak najszybciej dokonać naprawy. Niestety pośpiech ma też swoje wady…
Zbyt szybka decyzja zakupowa może okazać się przepłaceniem za dany zamiennik nawet dwukrotnie. Ponadto nie zawsze poszczególne części będą dostępne od ręki i trzeba będzie przyjechać po odbiór dopiero na drugi dzień. By unikać takich sytuacji, warto zastanowić się nad kupowaniem części zamiennych do samochodów przez Internet.
Spis treści
Nie taki Internet straszny, jak go malują
Mimo że zakupy części samochodowych przez Internet to dla niektórych polskich kierowców nadal nienaturalny model zakupów, to coraz większe grono zdaje się ufać e-sklepom. Z badań niezależnych portali wynika, że wystarczyło po prostu spróbować. Zaledwie jeden zakup online wystarcza, by klient przywykł i skierował się ku kupowaniu części przez Internet. Co uznaje się za największe zalety internetowych sklepów motoryzacyjnych?
Niższe ceny i darmowa wysyłka
Internet pozwala poczynić spore oszczędności na zakupach części zamiennych. Za przykład warto podać części hamulcowe w iParts.pl, który jest aktualnie jednym z największych sklepów motoryzacyjnych online. Części zamienne do układu hamulcowego, zawieszenia oraz wszelkie pozostałe kupimy tam średnio 20 procent taniej niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych z częściami.
Ponadto wypada zaznaczyć, że niemal już każdy sklep internetowy oferuje opcję darmowej wysyłki od określonej kwoty. Plusem branży motoryzacyjnej jest fakt, że w przypadku części do samochodu uzbieranie tej kwoty jest stosunkowo łatwe. Płacimy więc mniej za zamiennik i nie ponosimy żadnych dodatkowych kosztów.
Bez wychodzenia z domu
Nie trzeba wychodzić z domu, stać w kolejkach i przebijać się przez całe miasto w celu dotarcia do lokalnego sklepu z częściami. Zakupu dokonujemy w dowolnej chwili i miejscu. Warunkiem jest jedynie dostęp do Internetu oraz urządzenia mobilnego. Zaoszczędzamy przy tym sporo czasu i nerwów a w przypadku chłodnych dni, możemy cieszyć się ciepłym kubkiem herbaty podczas wybierania zamienników.
Nie zapominajmy też, że online mamy pewność, że dany produkt jest na magazynie lub nie. Z kolei do placówki stacjonarnej możemy jechać niekiedy na darmo, jeżeli okaże się, że poszukiwanej części sklep w ogóle nie posiada.
Co robić w przypadku pomyłki?
Typowy polski kierowca obawia się kupowania części przez Internet z powodu nieprawidłowego lub pomylonego doboru części. Te obawy powinny jednak pójść w niepamięć, bowiem części samochodowe możemy zwrócić do 14 dni i to bez podania przyczyny. W niektórych sklepach zrobimy to nawet za darmo. Ryzyka nie ma więc żadnego.