Umowa serwisowa ze Spitzer Silo-Fahrzeugwerke zapewnia firmie Ruta sprawnie funkcjonujące zaplecze techniczne. Serwis obsługuje głównie flotę rodzimą, ale mogą z niego korzystać także firmy zewnętrzne transportujące w silosach.
Flota Ruta Transport liczy dziś 170 ciągników siodłowych marki Scania i DAF z naczepami silosowymi wyłącznie marki Spitzer Silo-Fahrzeugwerke. W firmie użytkuje się naczepy kiprowane ?SK? o pojemności 45 m? i 60 m? oraz dolnozsypy ?SF? o pojemności 34 m? i 37 m?. Pierwsza nowa cementonaczepa tej marki przez firmę Ruta zakupiona została w 2002 roku. W roku 2005 Ruta Transport podpisała umowę serwisową ze Spitzer Silo-Fahrzeugwerke stając się autoryzowanym punktem serwisowym naczep silosowych Spitzer i zapewniając sobie sprawnie funkcjonujące zaplecze techniczne. Dzięki temu pojazdy we flocie Ruta Transport są gotowe do natychmiastowej realizacji usług transportowych. W ramach umowy serwisowej ze Spitzer Silo-Fahrzeugwerke firma Ruta może w razie potrzeby zamówić części eksploatacyjne i je wymienić. W tym zakresie serwis Ruta Transport obsługuje flotę własną i pojazdy z zewnątrz.
O wyborze firmy Spitzer zadecydowały liczne zalety naczep tego producenta. Wykorzystanie nowych technologii i najlepszych materiałów w procesie produkcyjnym naczep zapewnia ich solidną konstrukcję, pozwala osiągnąć niską masę własną i gwarantuje bezawaryjność. To kluczowe aspekty dla wydajnego wykorzystania środków transportu. Silosy wyposażone są w komponenty wiodących producentów osi, felg, osprzętu i armatury wyładowczej.
Podczas użytkowania naczep Spitzer szczególną uwagę zwrócić należy na elementy eksploatacyjne pojazdu, których terminowa wymiana pozwala na długotrwałe, bezpieczne i ekonomiczne użytkowanie naczep. Na największe zużycie narażone są wszelkiego rodzaju połączenia i uszczelnienia. Dbanie o ich dobrą jakość gwarantuje brak ubytków powietrza, przyspiesza rozładunek, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa podczas tego procesu. Szczelność połączeń w złączach przewodów wyładowczych zapobiega wydostawaniu się z nich transportowanego materiału, zanieczyszczeniu miejsca rozładunku, jak również chroni oczy i drogi oddechowe operatora przed zapyleniem. Bardzo ważny w użytkowaniu dla rozłożenia masy na osiach jest sprzęg ciągnika siodłowego z naczepą, dobór prawidłowej wysokości położenia siodła względem naczepy. Odpowiednio rozłożone naprężenia zwiększają trwałość konstrukcji. Naczepy wyposażone są w przemyślaną konstrukcyjnie armaturę rozdziału i dystrybucji powietrza roboczego. Węże rozładunkowe, wykonane wg specyfikacji Ruta Transport, obejmy zabezpieczające przed rozpięciem się połączeń podczas rozładunku, obejmy metalowe na redukcje połączeń, zawory zwrotne, maty wibracyjne, system wibracji silosu, spulchniania, mikrofiltr, zestaw redukcji i końcówek rozładunkowych, zawory bezpieczeństwa, termometr i zawór podciśnienia są gwarantem prawidłowego, bezpiecznego przebiegu procesu rozładunku i użytkowania naczepy. Optymalny system zamknięć celnych skutecznie ogranicza dostęp i zabezpiecza przewożony ładunek. Podpory tylne i sterowanie manualne wyposażone w poglądowe poziomice umożliwiają stabilizację naczepy podczas rozładunku. Zastosowane rozwiązania i akcesoria są również gwarantem bezpieczeństwa użytkownika. Poza wyżej wymienionymi elementami w standardzie wyposażenia jest również blokada hamulca postojowego naczepy podczas rozłożenia balustrady zabezpieczającej przed upadkiem z wysokości. Dodatkowo miejsca wrażliwe są oznakowane już na samej naczepie ? to uproszczona instrukcja w formie graficznej. Do każdej naczepy Ruta Transport otrzymuje od Spitzer Silo-Fahrzeugwerke instrukcję obsługi oraz dokumentację techniczną.