W obecnych czasach warto mieć opłacone ubezpieczenie. Każda firma oferuje szeroki wybór z różnymi pakietami do wyboru. Zgodnie z obowiązującymi zasadami – ubezpieczyciel w ciągu 30 dni ma wypłacić odszkodowanie od momentu zawiadomienia o wyrządzonej szkodzie. Przed tym wydaje kosztorys szkód. W nim informuje jaka jest wysokość przyznanego odszkodowania oczywiście podając ku temu uzasadnienie. Niestety, ale występują sytuacje, w których to poszkodowany otrzymuje wyłącznie odmowę wypłaty do odszkodowania. Co zrobić w takiej sytuacji?
Spis treści
Co zrobić z odmową odszkodowania?
Zgłoszenie się do firmy odszkodowawczej
Jednym z proponowanych rozwiązań jest zwrócenie się z pomocą do firmy odszkodowawczej XPRIME, która specjalizuje się w odzyskiwaniu odszkodowań. Najczęściej wygląda to tak, że po zgłoszeniu się do takiej firmy należy najpierw wysłać kosztorys, który zostanie przeanalizowany przed doświadczonych pracowników. Następnie, jeśli sprawę można zakwalifikować do odkupu to podpisuje się umowę, po której w przeciągu kilku dni klient otrzymuje swoją zapłatę.
Pisząc odwołanie należy dokładnie opisać przebieg całej zaistniałej sytuacji nie pomijając istotnych szczegółów. Trzeba opisać jak powstała szkoda, jakie są uszkodzenia, jak w ogóle do tego doszło? W tym przypadku nie ma nic do stracenia. Zaleca się odwoływać, ponieważ bardzo dużo tego typu spraw kończy się jednak przyznaniem racji… klientowi! Najlepiej działać natychmiast zanim sprawa jest „świeża”. Zaleca się jednak wybór tej opcji, aby najszybciej rozwiązać problem. Warto zwrócić uwagę, że odkup szkody jest legalny.
Złożenie skargi do Rzecznika Finansowego
Kolejnym możliwym rozwiązaniem jest złożenie skargi do Rzecznika Finansowego. Po tym jak sprawdzi on całą sprawę, może stwierdzić, iż naruszono prawa poszkodowanej osoby i tym samym m.in. wskaże on przysługujące prawa czy też zwróci się do odpowiedniego organu państwowego. Trzeba pamiętać, ze Rzecznik Finansowy jest całkowicie bezstronny. Zwykle w celu rozpoczęcia z nim współpracy należy wpłacić pewną określoną przez niego niewielką opłatę.
Zgłoszenie sprawy do sądu
Ostatecznym działaniem, jest zgłoszenie sprawy do sądu. Wcześniej jednak zaleca się spróbować podjąć negocjacje z danym zakładem ubezpieczeń. Niestety, ale w tym momencie ubezpieczyciel wciąż może utrudniać sytuację nie chcąc dojść do wspólnego porozumienia, zatem najlepszym rozwiązaniem jest jednak skierowanie się z tą sytuacją na drogę sądową. Z sądem wiążą się oczywiście dodatkowe koszty i przede wszystkim czas. Ponadto istnieje duże ryzyko, że zgłaszający może niestety przegrać sprawę.
Podsumowanie
W życiu spotykają nas różne sytuacje. Jednakże okazuje się, że nie zawsze wszystko przebiega pomyślnie. Wydawałoby się, że skoro płaci się ubezpieczenie to nie ma o co martwić się przy ewentualnym wypłacaniu odszkodowania. Kiedy wystąpią problemy z ubezpieczycielem, poszkodowany ma kilka możliwych wariantów, z których warto skorzystać. Warto walczyć o swoje! Nie warto jest rezygnować, kiedy jest się przekonanym o swojej racji. Jedna z oferowanych metod na pewno powinna przyczynić się do pozytywnego zamknięcia sprawy.