Auta zostały stworzone do jazdy ? zdanie to może brzmieć niczym truizm, ale regularne korzystania z samochodu jest niezbędne, dla zachowania pojazdu w dobrej kondycji. Oczyszczanie filtru cząsteczek stałych, utrzymanie odpowiedniego stanu hamulców czy akumulatora związane jest z użytkowaniem auta oraz prowadzeniem corocznych przeglądów. Jednocześnie długotrwały postój w garażu lub pod gołym niebem może wiązać się z powstawaniem poważnych problemów technicznych. Co zrobić z autem, które od miesięcy lub lat nie wyruszyło na drogę?
Remont generalny
W przypadku starych, cennych lub ważnych dla właściciela samochodów warto zastanowić się nad naprawą. Jednakże trzeba mieć na uwadze, że zazwyczaj jest to proces nie tylko długotrwały i kosztowny. Auta z historią to również auta z ograniczonym dostępem do części, co wpływa na cenę doprowadzenia ich do stanu jezdnego. Decyzja o naprawie powinna być podejmowana ze świadomością, iż niektóre prace trzeba będzie wykonać własnoręcznie, co wymaga odpowiedniej wiedzy z zakresu mechaniki oraz wolnego czasu.
Skup samochodów
To jeden z najszybszych i z pewnością najwygodniejszy sposób eksmisji nieużywanego auta z podjazdu. Do skupu można oddać samochody w różnym stanie technicznym ? nawet pojazdy uszkodzone lub niezdolne do jazdy ? i uzyskać godziwą zapłatę. Co więcej, auto skup w Warszawie oferuje nie tylko wycenę, obsługę dokumentów, ale również odbiór samochodu we własnym zakresie. Zdejmuje to z właściciela pojazdu większość obowiązków związanych z samodzielną sprzedażą i pozwala w ekspresowym tempie pozbyć się auta. W przeciwieństwie do komisów skupy samochodów nie stawiają rygorystycznych wymogów wobec stanu technicznego, modelu, marki oraz przebiegu i oferują konkurencyjne warunki w stosunku do złomowisk.
Złomowanie
W przypadku powypadkowych aut trudno znaleźć kupca indywidualnego, przez co oferta złomowiska nierzadko staje się kusząca. Podobnie jak w przypadku skupu aut, także i tutaj mamy do czynienia z szybką procedurą obsługi dokumentów, jednakże musimy pamiętać, że właściciel musi ponieść koszt brakującej masy samochodu. Jeżeli waga pojazdu różni się od wartości podanej w dowodzie rejestracyjnym, naliczana jest kara w wysokości do 10 złotych za każdy kilogram.
Sprzedaż samodzielna
Rzadkie lub atrakcyjne egzemplarze mogą być cenne dla kolekcjonerów, jednakże w takim wypadku trzeba włożyć sporo wysiłku oraz pieniędzy w ich remont. Jednocześnie znalezienie klienta wymaga od właściciela zadbania o stworzenie atrakcyjnej oferty, obejmującej ciekawy opis, zdjęcia, a także dotarcie z propozycją sprzedaży do odpowiednich ludzi. Kuszącą alternatywą może się wydawać demontaż i sprzedawanie poszczególnych elementów, jednakże proceder ten jest nielegalny, a kary w tym wypadku wynoszą od 10 tysięcy złotych wzwyż. Oczywiście wykręcenie pojedynczych części, na które znajdziemy indywidualnych kupców, nie jest sprzeczne z prawem, lecz kompletny demontaż pojazdu już tak ? w myśl ustawy Dz.U. 2005 nr 25 poz. 202.