Wejście na rynek z nowymi produktami z branży chemii motoryzacyjnej może mieć dwojaki przebieg. Pierwszy z nich to uruchomienie własnej produkcji, drugi ? generujący mniejsze koszty i ryzyko ? to zlecenie produkcji i stworzenie marki własnej (private label). Dowiedz się, z czym wiążą się obydwie drogi i jakie mogą generować koszty.
Spis treści
Kosztowne uruchomienie własnej produkcji
Uruchomienie własnej produkcji chemii motoryzacyjnej to materiał na obfite publikacje i właśnie ten fakt uzmysławia, jak trudny i kosztowny jest to proces. Wymaga nie tylko zainwestowania w niego bardzo dużych sum pieniędzy, ale też zbudowania infrastruktury o odpowiednio wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, zatrudnienia technologów i wielu innych specjalistów, którzy wniosą swoje doświadczenie i wiedzę, a także zatrudnienie i przeszkolenie pracowników produkcyjnych.
Na ten krok mogą zdecydować się jedynie duzi gracze na rynku, którzy dysponują odpowiednio wysokim kapitałem i są w stanie opracować precyzyjny biznesplan. Jednak nawet w ich przypadku przedsięwzięcie to i tak wiąże się z koniecznością skorzystania z różnego rodzaju finansowań, jak choćby kredytów czy leasingów maszyn, dzięki którym możliwe będą m.in. produkcja medium czy nabijanie aerozoli.
Marka własna chemii motoryzacyjnej ? droga dla dużych i mniejszych firm
Stworzenie marki własnej jest łatwiejszym, tańszym, bardziej przystępnym i niosącym mniejsze ryzyko sposobem na wprowadzenie na rynek nowej marki produktów chemii samochodowej. Jest to droga, która mogą pójść nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale też sieci handlowe i mniejsze firmy, których działalność skupia się na rynku motoryzacyjnym.
Jeśli chcesz w ten sposób realizować swoje biznesowe założenia i rozwijać działalność swojej firmy, stwórz markę własną chemii motoryzacyjnej, zlecając produkcję specjalizującemu się w tej dziedzinie przedsiębiorstwu. Oprócz tego będziesz potrzebować również:
- obeznania w rynku ? świadomość o zaletach i wadach produktów, które są już dostępne, pozwoli Ci opracować środki chemii motoryzacyjnej, które spełnią oczekiwania użytkowników pojazdów;
- wiedzy o środkach chemii motoryzacyjnej ? dzięki niej wspólnie z przedsiębiorstwem produkcyjnym opracujesz recepturę skutecznego medium;
- planu biznesowego i planu dystrybucji ? opracujesz na podstawie wiedzy o dostępności produktów, ich cenach oraz potrzebach i preferencjach klientów;
- pomysłu na markę ? jeśli chcesz zdobyć rynek dla swojego produktu, musisz wyróżnić go spośród innych charakterystyczną marką.
Rozwijaj swoją firmą dzięki marce własnej
Marka własna może w dużym stopniu rozwinąć działalność Twojej firmy, między innymi poprzez zwiększenie zysków ze sprzedaży. Oprócz tego zdobędziesz większe zaufanie konsumentów, a jeśli spełnisz ich oczekiwania, możliwe będzie nawet kreowanie wybranego segmentu rynku i zmuszenie konkurencji do tego, że będzie próbowała Ci dorównać.