Samochody elektryczne kojarzą Ci się z dziwnymi futurystycznymi nadwoziami i kłopotliwym ładowaniem? Peugeot przygotowało swoją wersję miejskiego samochodu z elektrycznym napędem, który zachwyca wyglądem i osiągami. Sprawdź, co odróżnia go od typowego ?elektryka?!
Spis treści
Elektryczne serce Peugeota e-208
Samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm, co sprawia, że do prędkości 100 km/h przyspiesza w 8,1 s. Może nie wygląda to imponująco, ale to typowo miejski samochód, więc bardziej przekonujące są dane dotyczące niższych prędkości. A te są całkiem zadowalające, bo nowy elektryczny Peugeot e208 do rozpędza się do 50 km/h w zaledwie 2,8 s! Dzięki temu zyskuje miano najszybszego wśród konkurentów takich jak Renault Zoe, czy Opel Corsa-e.
Energia potrzebna do pracy magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 50kWh. Jej wykorzystanie i w konsekwencji zasięg samochodu zależą od trybu jazdy, a nowy Peugeot e208 oferuje ich aż trzy: Eco (82 KM) z zasięgiem do 400 km, Normal (100KM) z zasięgiem 360km i Sport (136KM) umożliwiającym jazdę do 250 km na jednym ładowaniu (dane z testów WLTP).
A jak wygląda ładowanie nowej elektrycznej wersji Peugeota?
Gotowy do jazdy w 30 minut
Peugeot?a e208 bez problemu naładujesz za pomocą klasycznego gniazda domowego, z użyciem Wallbox?a lub w publicznej stacji ładowania.
Standardowe ładowanie prądem z sieci domowej trwa ok. 16 godzin. Można jednak znacznie skrócić ten proces.
Korzystając z dedykowanej ładowarki ściennej (Wallbox) samochód, może być gotowy do drogi już po ok. 5 godzinach ładowania prądem trójfazowym (11kW) lub po ok. 8 godzinach w przypadku ładowania prądem dwufazowym (7,4kW).
Świetną opcją jest również możliwość skorzystania z publicznych stacji ładowania o wyższej mocy – 100kW. Dzięki temu akumulator będzie naładowany do 80% w pół godziny, czyli na całą operacje wystarczy standardowa przerwa na kawę w czasie dłuższej trasy.
Całość procesu możesz nadzorować za pomocą aplikacji MYPEUGEOT?, która pozwala na bieżąco śledzić postęp ładowania oraz przejrzeć statystyki zużycia energii na przebytych trasach.
Przyszłość nie musi być nudna
Promocji nowej generacji Peugeot?a 208 towarzyszy hasło #UNBORINGTHEFUTURE i trzeba przyznać, że szczególnie pasuje do elektrycznej wersji tego modelu.
Nowy 208 został zbudowany na platformie CMP/e-CMP, więc wersje z silnikami spalinowymi i elektrycznym są na pierwszy rzut oka nie do rozróżnienia. A design tego modelu jest niezwykle nowoczesny i zdecydowanie inny niż w przypadku konkurentów.
Sportowy wygląd nadwozia, ciekawie zaprojektowane reflektory przednie i tylne ? naprawdę ciężko pomylić Peugeot?a 208 z innym samochodem tej klasy. Wnętrze również jest godne pochwały. Materiały wykończeniowe dobrej jakości wyglądają elegancko i podkreślają sportowy charakter samochodu. Model wyposażony jest również w nowoczesny system iCockpit? z cyfrowym panelem 3D i dodatkowym ekranem dotykowym.
To wszystko sprawia, że elektryczny Peugeot e208 nie jest kolejnym eko samochodem o gładkiej linii i futurystycznym designie. Sprawia wrażenie ?normalnego? samochodu, co może być jego dużą zaletą. Szczególnie że wyróżnia się nie tylko wśród aut elektrycznych – ogólnie w klasie B trudno znaleźć godnego konkurenta pod względem wyglądu.
Ile kosztuje nowy Peugeot e208?
Przyjemność korzystania z najtańszej elektrycznej wersji Active nowego Peugeot?a zaczyna się od 124 900 zł. Oznacza to, że samochód w tej konfiguracji spełnia warunki programu dopłat rządowych, z którymi jego cena może spaść do ok. 88 000 zł. Ta opcja jest dość bogato wyposażona. Zawiera m.in. reflektory LED, system rozpoznawania znaków drogowych i automatyczną klimatyzację.
Dostępne są również wersje Allure (130 300 zł), GT Line (137 100 zł) i dostępna tylko z silnikiem elektrycznym GT (146 100 zł).
Pierwsze samochody w wersji elektrycznej będzie można spotkać na polskich drogach na początku 2020 roku, ale już dziś można rezerwować je w salonach. Również w autoryzowanym salonie Peugeot Pietrzak w Katowicach, w którym możesz już przetestować spalinową wersję nowego Peugeota 208.