Suzuki Burgman 400A – ten model zapoczątkował nowy rozdział w skuterach określanych mianem superskuterów lub megaskuterów. Ogromna jak na taki pojazd moc Burgmana – 33 KM pozwala na jeżdżenie nawet 150 kmh, czyli z prędkościami zarezerwowanymi dotąd dla motocykli. Dziś Burgman 400 nie jest już królem, ale nadal uważany jest za czołówkę skuterową. Wzbudza swoim wyglądem respekt nawet wśród zadufanych w sobie motocyklistów. Burgman to ogromny skuter na którym wygodnie mogą poruszać się dwie osoby. Komfort jazdy dla pasażera jest wręcz wzorowy i wyprzedza nawet konstrukcje Tmaxa. Suzuki Burgman 400 to skuter, od którego wszystko się zaczęło. Oczywiście w wyścigu zbrojeń klasie megaskuterów. To właśnie Bergman wymusił na konkurencji budowę coraz większych i i bardziej luksusowych rollerów. Produkowany od kilku lat ciągle przechodzi kolejne modyfikacje poprawiające komfort. Aktualna wersja jest podobna do modelu 650. Ma pojemny schowek pod siedzeniem oraz regulowane oparcie kierowcy.
Suzuki Burgman 400A Dane techniczne:
Typ silnika 4-suwowy, 1-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 400 cm3
Średnica x skok tłoka 81,0 mm x 77,6 mm
Stopień sprężania 11,2:1
Moc maksymalna 34 KM przy 7300 obr/min
Moment obrotowy 36,3 Nm przy 5800 obr/min
Układ zasilania wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 5-stopniowa
Prędkość maksymalna 145 km/h
Długość całkowita 2270 mm
Szerokość całkowita 760 mm
Wysokość całkowita 1385 mm
Rozstaw osi 1585 mm
Prześwit 125 mm
Wysokość siedzenia 710 mm
Masa własna 222 kg (AN400ZA 225kg)
Zawieszenie przód 41 mm widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe
Zawieszenie tył Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie gazowo-olejowe, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Hamulce przód / tył tarczowy / bębnowy
Opony Przód: 120/80-14 M/C 58S
Tył: 150/70-13 M/C 64S
Zbiornik paliwa 13,5 L
Norma czystości spalin EURO 3