Wyrazisty, elegancki design, dynamiczne, ale oszczędne silniki i systemy wspomagające zapewniające czystą przyjemność z jazdy – te wszystkie oczekiwania spełnia nowe Renault Megane. Co więcej, zaskakuje również wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami.
Hasło „meganka” wywołuje u wielu osób ciepły uśmiech na twarzy. Nic dziwnego. Renault Megane to auto z wyjątkową historią, które kupiło już ponad 6 mln osób. Od debiutu pierwszej generacji modelu mijają aż 22 lata. To dobry moment, aby przyjrzeć się najnowszej odsłonie Renault Megane, która w tym roku pojawiła się na rynku. Już dziś można je wypróbować, zapisując się na jazdę próbną w Jaszpolu: http://renault.jaszpol.pl/samochody-nowe/samochody-osobowe/renault-megane/
Nowe Megane, podobnie jak poprzednie generacje modelu, bazuje na najlepszych pomysłach zastosowanych w innych samochodach Renault. Design wywołuje skojarzenia z Talismanem, długo wyczekiwanym eleganckim sedanem, który pojawił się na rynku kilka miesięcy wcześniej. Megane odziedziczyło jego wyjątkowy styl, podkreślony dynamiczną, smukłą linią i wyważonymi proporcjami. Charakterystyczny układ świateł, wyraźnie zarysowane nadkola, mocno wyeksponowane logo sprawiają, że Megane wyróżnia się na drodze. Megane jest też większe i przestronniejsze od swoich poprzedników, a zatem bardziej komfortowe.
Wewnętrzny design również zaskakuje; kabina przypomina kokpit samolotu. Kierowca wciela się w rolę pilota dzięki kolorowemu wysuwanemu wyświetlaczowi Head-Up, który informuje o prędkości oraz podaje wskazówki dostarczane przez nawigację i systemy wspomagające prowadzenie. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, bo oko nie męczy się przy ciągłej zmianie perspektywy, a kierowca może reagować jeszcze szybciej. Ponadto, pod tym względem pomocny jest także System R-Link 2 dostępny z nawet 8-calowym ekranem dotykowym, w pełni intuicyjnym w obsłudze. System pozwala na personalizację ustawień i dostosowuje się do preferowanego stylu jazdy.
Nowe Megane może pochwalić się także tym, co pod maską. Silniki oparte na rozwiązaniach sprawdzonych w modelach wyścigowych są wydajne, wytrzymałe, a do tego oszczędne. Wysokoprężny dCi 110 ma system Stop&Start i stalowe tłoki, które pozwalają obniżyć spalanie do 3,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Niewiele więcej, bo tylko 4 l zużyje potężniejszy dCi 130 z bezobsługowym łańcuchem rozrządu. Dynamicznie przyspiesza od najniższych obrotów, podobnie jak benzynowy TCe 130, który ma wbudowaną turbosprężarkę i wtrysk bezpośredni. Wejście na wysokie obroty bez utraty dynamizmu daje prawdziwą przyjemność z jazdy, a automatyczna skrzynia EDC (w zależności od silnika 6- lub 7-biegowa) zapewnia dodatkowy komfort. Dzięki systemowi 4Control nie zawodzi nawet przy szybkim wchodzeniu w ostre zakręty.
Trwałe, solidne silniki i wysoki komfort prowadzenia – czyli to, za co kochaliśmy trzy generacje „meganek”, w czwartej odsłonie łączy się z jeszcze lepszym designem i mnóstwem technologicznych innowacji. Nic, tylko wsiadać i ruszać w drogę.