Podczas salonu samochodowego w Genewie zadebiutował nowy Renault Scenic. Został stworzony na tej samej platformie CMF, na której powstała nowa Megane. Styliści jako wzór dla nowego Scenica postawili sobie model koncepcyjny R-Space.
Nowy Renault Scenic mierzy teraz 4406 mm długości (+40 mm w stosunku do poprzednika), 1865 mm szerokości (+20 mm) i 1653 mm wysokości (+13 mm). O 32 mm zwiększył się też wynoszący 2734 mm rozstaw osi.
Scenic zyskał 40 mm prześwitu, który wynosi teraz równe 170 mm.
Klienci będą mieli do wyboru sześć wersji napędowych: cztery wysokoprężne z rodziny dCi (95 KM, 110 KM, 130 KM i 160 KM) i dwie benzynowe TCe (115 KM i 130 KM). Standardowo wszystkie modele oferowane będą z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Wysokoprężne dCi 110 KM i dCi 160 KM będzie też można zamawiać z dwusprzęgłowymi, zautomatyzowanymi przekładniami o sześciu (160 dCi) lub siedmiu (110 dCi) przełożeniach.
Pod koniec bieżącego roku w cennikach zadebiutować ma również prosta odmiana hybrydowa (auto kumulować ma i oddawać – za pomocą silnika elektrycznego – energię traconą przy hamowaniu) wyposażona w silnik wysokoprężny.