Łańcuchy trakcyjne do opon leśnych

ofa_1-e1350725713291

Maszyny pracujące w lesie nierzadko muszą zmierzyć się z trudnościami typowymi dla tego rodzaju terenu, czyli ryzyko ugrzęźnięcia i niedostania się w ogóle w pożądane miejsce, jeśli teren jest mało dostępny. Z pomocą przychodzą zatem łańcuchy trakcyjne zakładane na opony leśne.

 

Łańcuchy trakcyjne niosą ze sobą ogrom zalet. Przede wszystkim gwarantują wytrzymałość (co zwiększa czas używania opon) i naprawdę prosty sposób zakładania. Są również łatwe w serwisowaniu oraz znakomicie przystosowane do opon leśnych pod względem przyczepności, co znacznie poprawia bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Najczęściej wykonywane są z wysokiej jakości stali, która sprawia, że są nadzwyczaj lekkie i niezawodne. Łańcuchy trakcyjne cechuje też opcja samooczyszczania. Niektóre modele ochraniają także ściółkę leśną, przyczyniając się do ochrony środowiska.

Wyróżnia się następujące rodzaje łańcuchów trakcyjnych zakładanych na opony leśne:

Łańcuchy trakcyjne pierścieniowe

Ten rodzaj łańcucha wykorzystywany jest najczęściej w oponach leśnych, ale swoje zastosowanie znajdzie również w oponach rolniczych przeznaczonych do trudnych warunków. Specjalna, pierścieniowa budowa zapewnia operatywną pracę z zachowaniem komfortu w postaci maksymalnego przylegania.

Łańcuchy trakcyjne typu Rabler

Doskonale zaadaptują się do opon leśnych, jak i tych wykorzystywanych do robót ziemnych. Świetnie zachowują podłoże, a to za sprawą uzupełniających mostków ochronnych i zgrzewanych  pierścieni. Z racji swoich własności ochronnych używane są również do maszyn pracujących na terenach kamienistych.

Na rynku można dostać łańcuchy o rozmaitych siatkach jezdnych i wykonane z drutu o różnorodnej  średnicy – z tej przyczyny nadają się do wielu rodzajów maszyn wyposażonych w różnej wielkości opony. Przykładowe rozmiary opon: 17,5-25; 14,0-24,0 (łańcuchy Rabler); 16,9/14-34 lub 23,1/18-26 (łańcuchy pierścieniowe).

Artykuł został opracowany we współpracy z firmą TRAFICA  – jednym z największych dystrybutorów opon do ciągników oraz urządzeń rolniczych i leśnych, a także samochodów ciężarowych oraz maszyn przemysłowych w Polsce.